1. PPC kampánystratégia – alapok #
-
Célmeghatározás:
-
Világos, mérhető célokat kell kitűzni (pl. lead gyűjtés, eladás, hírlevél feliratkozás, márkaismertség növelés).
-
Célszegmentáció: demográfiai, érdeklődési kör, földrajzi célzás.
-
-
Költségvetés-tervezés:
-
Heti/havi keret meghatározása, CPC (kattintási költség) és CPA (megszerzési költség) figyelése.
-
Prioritás: legjobban teljesítő kampányokra nagyobb keret, folyamatos optimalizálás.
-
-
Platform választás:
-
Google Ads (Kereső, Display, Shopping), Meta Ads (Facebook, Instagram), TikTok Ads, Related.hu, YouTube stb.
-
-
Mérés és visszacsatolás:
-
Kulcsfontosságú mutatók: CTR (átkattintási arány), konverzió, költség/konverzió, minőségi mutató.
-
Folyamatos A/B tesztelés, analitika, riportálás.
-
2. Kulcsszó képzés – hogyan csináljuk? #
-
Kulcsszókutatás lépései:
-
Alap kulcsszavak összegyűjtése:
-
Termékkategóriák, fő termékek, hatóanyagok, problémák, amire megoldást nyújtunk.
-
Pl. “magnézium kapszula”, “természetes D-vitamin”, “probiotikum gyerekeknek”.
-
-
Hosszabb kulcsszavak, keresési szándék:
-
“Hol kapható Natur Tanya kollagén?”, “legjobb magnézium vélemények”.
-
Kérdéses, összehasonlító, problémát leíró keresések.
-
-
Versenytárs- és trendfigyelés:
-
Milyen kulcsszavakra hirdetnek más cégek?
-
Használj Google Trends, Keyword Planner, SEMrush, vagy akár Perplexity/Gemini AI eszközöket!
-
-
Negatív kulcsszavak listázása:
-
Kizárandó keresések, pl. “ingyenes”, “házi készítésű”, “mellékhatások”.
-
-
-
Kulcsszótípusok:
-
Széles egyezés: általánosabb elérés, de kevésbé releváns forgalom.
-
Kifejezés egyezés: pontosabb, de szűkebb elérés.
-
Pontos egyezés: nagyon célzott, kevés “felesleges” kattintás.
-
Negatív kulcsszavak: kizárjuk az irreleváns kereséseket.
-
-
Gyakorlati példa:
Pl. új C-vitamin italpor:-
Alap: “C-vitamin italpor”, “Natur Tanya C-vitamin”
-
Hosszabb: “cukormentes C-vitamin italpor”, “gyerek C-vitamin”
-
Negatív: “házi”, “ingyen”, “recept”
-
3. Szövegírás – PPC hirdetésekhez #
-
Általános alapelvek:
-
Legyél lényegretörő, világos, releváns.
-
A fő kulcsszót jelenítsd meg a címsorban vagy a leírásban.
-
Figyelemfelkeltő, de ne ígérj túl (“gyógyít”, “forradalmi”, “csodatermék” – kerülendő).
-
Kiemelheted a fő előnyöket: “cukormentes”, “gluténmentes”, “természetes összetevők”, “gyors szállítás”.
-
Használj call-to-actiont (CTA): “Rendeld meg most!”, “Tudd meg többet!”, “Próbáld ki!”.
-
-
Natur Tanya stílus:
-
Fogyasztóbarát, edukatív, bizalmat keltő.
-
Kerüld a szenzációhajhász, túlzó állításokat.
-
Legyen összhangban a márka arculatával és a weboldal szövegezésével.
-
-
Gyakorlati szövegpéldák:
-
Google Ads keresőhirdetés címsor:
“Natur Tanya Magnézium kapszula – Támogasd a napi vitalitásod!” -
Leírás:
“Cukormentes, természetes összetevők. Gyors kiszállítás országosan! Ismerd meg most!” -
CTA:
“Vásárolj online vagy tudj meg többet!”
-
4. Folyamatos optimalizálás #
-
Elemzés, riportálás:
-
Minden kampányt rendszeresen értékelj (heti/havi riport).
-
Teszteld a különböző hirdetési szövegeket, képeket, kulcsszavakat (A/B tesztelés).
-
Monitorozd a költség/konverzió mutatókat, igazíts a stratégián.
-
-
Frissítés:
-
Vedd figyelembe az aktuális szezonalitást, piaci trendeket, új termékeket!
-
Folyamatosan egészítsd ki a kulcsszólistákat, módosítsd a kizáró szavakat!
-